دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: شناخت زعفران
تاثیر زعفران در بهبود یبوست

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در ژوئن 2, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این مقاله برای دو سال و نیم پیش نوشته شده بود، و اتفاقی امشب من داشتم در مورد خواص آبلیمو و عسل در بهبود روند درمان یبوست به انگلیسی مطالعه می کردم تا بتونم برای استاد و بچه های کلاس زبانم یک تجربه شخصی رو بازگو کنم و اتفاقا موضوع من بهبود یبوست بود!!

خیلی موضوع بدی رو به نظرتون انتخاب کردم نه؟! اجتمالا بهم بگید چرا این دختر اینقدر بد سلیقه بوده! دلیل انتخابم رو توضیح نمی دم ولی باور کنید بعد از خوندن مقالاتی درباره بهبود روند یبوست ، به سرم زد بیام و این مقاله از سایت زعفروش که گفتم حدودا 2.5 سال پیش نوشته بودیم رو دوباره ادیت بزنم و مطالب اش رو بهتر بنویسم.

یبوست چیست؟ +علت بروز یبوست

اما بریم سراغ یبوست. بیماری آزار دهنده ای که تقریبا همۀ افراد رو یک بار در طول زندگی دچار خودش می کنه. بعضی افراد هم که نسبت به این مسئله مستعد ترند و مدت زمان های طولانی با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.

هر وقت عمل گوارش ما، یعنی دفع مواد غذایی که در طول روز خوردیم به کندی انجام شود یا دچار اختلال بشود یبوست گرفتیم. که بهترین حالت این هست هر دو روز یک بار آدمی عمل دفع مواد غذایی رو از طریق روده بزرگ انجام بده. ولی اگه بیشتر از دو روز یا حتی 3 روز اتفاق می افته و با سختی این حادثه رخ می ده، برامون باید یک زنگ هشدار باشه .

در مورد علل بروز یبوست موارد زیادی رو میشه مطرح کرد. مثل تغذیۀ اشتباه (کمبود فیبر و غیره)، بی تحرکی، مصرف بی رویۀ لبنبات، عوارض جانبی دارو ها (مسکن ها و …) و غیره. در مقاله اثرات زعفران بر روند دستگاه گوارش مخصوصا برای معده و روده توضیحات علمی تری دادم و اینجا درباره اون اثرات کروسین زعفران بر روده و اسید معده و زخم معده دیگه حرفی نمی زنم و یک راست می ریم سراغ راه حل ها یبوست.

راه حلی جالب برای یبوست

اینجا می خوام درباره راه حل فوق العاده باارزشی که برای بهبود یبوست پیدا کردم باهاتون حرف بزنم.

اگه خواننده این مقاله از سایت زعفروش هستی، و واقعا درگیر این عارضه هستی من بهت توصیه می کنم این راه حل رو حتمااااااااا تست کن.

طرز تهیه معجون نجات دهنده یبوست

  • یک قاشق عسل
  • یک لیوان آب
  • یک چهارم لیمو ترش یا | یک سر بطری آب لیمو
  • 3 پر زعفران ( 3 قطره زعفران دم کشیده | نصف قاشق کوچیک زعفران دم کشیده )

همگی رو با هم مخلوط کنید شربت آبلیمو و عسل هست دقیقا ، که باید صبح ناشتا وقتی معده تون خالی هست هر روز صبح یک لیوان کامل ازش میل کنید و بعد اثرات بینظیر این معجون رو خودتون تجربه کنید! از نظر من فوق العاده است.

راه های دیگر برای بهبود یبوست

راه های اثرگذار دیگر ،خوردن آب زیاد، ورزش کردن و خوردن سبزیجات و میوه ها است. اما این روش زود بازدهی نیست. یعنی اگه دچار یبوست شدیدی بودید بهتره از یک دارو استفاده کنید. دارو های ملین زیادی وجود دارند که می تونید زیر نظر پزشک مصرف کنید. اما هر دارویی عوارض جانبی داره!

این جا است که زعفروش می خواد پیشنهاد خودش رو مطرح کنه! دمنوش خاکشیر و زعفران! (با زعفران کلی دمنوش های خوشمزه و مفید میشه درست کرد، سری به صفحۀ دمنوش های زعفرانی بزنید تا با چنتاشون آشنا بشید.) به این ترتیب خودتون رو از شر عوارض جانبی در امان نگه می دارید.

مثلا می تونید از خاکشیر استفاده کنید! مادۀ معجزه گری توی درمان یبوسته، نکتۀ جذابش اینه که اگه خاکشیر رو با آب گرم میل کنید برای یبوست مفیده و اگر با آب سرد برای اسهال!!! پس حواستون باشه میاین ابروشو درست کنین چشمش کور نشه.

راه جذاب 2 دمنوش خاکشیر و زعفران

خب تا این جا که همش حرف بود. بریم سراغ عمل. یک راه سادش اینه که آب رو جوش بیارین و بعد دو قاشق چای خوری خاکشیر توش بریزید و چند قطره هم زعفران دم کشیده توش بچکونید تا عطر و رنگ رو چشم نواز و دلپذیر کنه و با طبع گرمش هم خاصیت بهتون برسونه. بسته به ذائقۀ خودتون که ازطعم شیرین خوشتون میاد یا نه، میتونید نبات هم داخلش حل کنید. (اگه دل درد هم دارید نبات اکیدا توصیه میشه.)

اگه شمام راه هایی سراغ دارید برای درمان یبوست، خیلی خوشحال میشیم با ما در میون بگذارید.تو قسمت نظرات منتظرتون هستیم.

آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.63 از 8 رای

1 دیدگاه برای این مقاله

میهمان

214296205164

1:39 ب.ظ در سپتامبر 18, 2023

مفید بود و من اطلاعی نداشتم ممنون

نظرتان را بنویسید