دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: شناخت زعفران
خواص گلبرگ زعفران

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در جولای 17, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سلام و آرزوی سلامتی. این بار قراره زعفروش از خواص گلبرگ زعفرون براتون بگه. می دونید که گلبرگ زعفرون چیه؟ گل زعفرون رو تا حالا دیدین؟ رنگ بنفش چشم ربایی داره. اگه پا به پای متن پیش بیاین و چند دقیقه ای مهمون زعفروش باشید، نه تنها درباره خواص این ماده با ارزش ارغوانی، بلکه درباره طرز درست کردن مربای گل زعفران، شربت گلبرگ زعفران و دمنوش گلبرگ بنفش زعفران هم می خوایم حرف بزنیم.

به طورکلی میشه گفت خواصی که توی تار های زعفرون هست تو گلش هم کم و بیش دیده میشه. خواصی مثل شادی آوری، خواص مربوط به فشار خون، قلب و عروق، نابینایی و غیره. زعفروش این جا چند موردش رو ردیف کرده که براتون یکم توضیح بده:

  • کاهش فشار خون
  • کمک به آسان تر شدن قائدگی
  • بهبود سرطان
  • فایده برای قلب و عروق
  • ضد افسردگی و اختلالات عصبی
  • زیبایی و بهداشت

کاهش فشار خون

زعفرون حاوی ماده ای به نام آنتوسیانینه که باعث کاهش فشار خون میشه. در واقع این کاهش همراه با احساس آرامش به وجود میاد. همچنین اتانول و عصارۀ آبی که تو گلبرگ ها است باعث رفع گرفتگی عضلات میشه و فشار خون رو پایین میاره.

کمک به آسان تر شدن روند قائدگی

استفاده منظم از دمنوش زعفرون و گلبرگ زعفرون به تنظیم قائدگی خیلی کمک می کنه. همینطور به خاطر طبع گرمی که داره، درد های این دوران رو هم کاهش میده.

بهبود سرطان

همون ماده ای که قبلا بهش اشاره کردیم یعنی آنتوسیانین، یک نقش آنتی اکسیدانی هم بازی میکنه و به این ترتیب به جلوگیری یا بهبود سرطان کمک می کنه.

فایده برای قلب و عروق

با این که زعفروش ترجیحش اینه که از کلمات قلنبه سلنبۀ علمی استفاده نکنه، اما این بار اجازه بدید اشاره کنیم به چند مورد از موادی که در گلبرگ زعفرون وجود داره و سلامت قلب رو تضمین می کنه:  آنتوسانین، گلیکوزید و فلانوئید.

ضد افسردگی و اختلالات عصبی

یکی دیگه از خواص گلبرگ زعفرون شادی آور بودنه. همینطور برای کاهش درد هم مفیده. یکی از درمان های گیاهی رایج برای افسردگی، دمنوش های زعفرون و گلبرگ زعفرونه.

زیبایی و بهداشت

جالبه بدونید یکی از کاربرد های گلبرگ زعفرون در صنعت لوازم آرایشی بهداشتیه. به خاطر رنگشه. در واقع از گلبرگ زعفرون برای تولید لوازم آرایشی مثل رژلب، سایۀ چشم و غیره استفاده میشه. همچنین باید بگم که گلبرگ زعفرون خاصیت آبرسانی و ضد عفونی کنندگی داره و در ساخت کرم های تمیز کننده پوست، آبرسان، ضد چروک و غیره به کار گرفته میشه.

خب، زعفروش هر چی تو چنته داشت رو کرد. حالا نوبت شماست. لطفا مرام بذارید و اگه اطلاعی از بقیۀ خواص گلبرگ زعفرون دارید، با ما در میون بذارید. تو قسمت نظرات منتظرتون هستیم.

راستی تا یادم نرفته اینم بگم، اگه نمی دونید چطوری باید گلبرگ زعفرون رو استفاده کنید، دعوتتون می کنم یسر به این صفحه ها بزنید: دمنوش گلبرگ زعفرون و شربت گلبرگ زعفرون.

گلبرگ بنفش زعفران را چه صنایعی می خره؟

گلبرگ بنفش زعفران را چه صنایع یا افرادی می خرند؟
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 2.75 از 3 رای

0 دیدگاه برای این مقاله

دیدگاهی وجود ندارد
نظرتان را بنویسید