دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: آشپزی با زعفران
طرز تهیه جوجه زعفرانی

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در مارس 4, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جوجه زعفرانی، چشماتونو ببندید و تصورش کنید، یک سیخ جوجه طلایی که روآتیش حسابی کبابی شده، به به! فکرشم دهن آدم رو آب میندازه. به بخش خوشمزه های زعفروش خوش اومدین. این قسمت: جوجه زعفرانی.

جوجه زعفرانی نه تنها خیلی لذیذ و وسوسه کنندس، که راحت و سریع هم میشه آمادش کرد منتها توی هر کاری وقت صرف شه بی نتیجه نخواهد ماند. آشپزیم یک هنره و میشه توش خلاق بود و حوصله به خرج داد. اجازه بدید منظورمو بهتر بگم، مثلا همین جوجه زعفرانی، اگه خوب (با حوصله) بذارین جوجه ها تو موادی مثل آبلیمو و زعفران و… بمونند بعد کبابشون کنین و از طرفیم علاوه بر گوجه، پیاز و فلفل و غیره هم کباب کنین، سفرۀ قشنگ تر و خوشمزه تر و پرخاصیت تری خواهید داشت.

زعفروش قصد داره تو این متن پختن جوجه زعفرانی رو آموزش بده. اول بریم سر موادش:

مواد لازم برای سس جوجه زعفرانی:

  1. پیاز خرد شده: 1 دونه
  2. نمک و فلفل: به میزان لازم
  3. سیر: 3 تا حبه سیر رو به شکل پوره دربیارید.
  4. آبلیمو: چند قاشق غذا خوری، چه بهتر که چنتا لیموترش تازه رو خودتون آب بگیرید در لحظه (بستگی به تعداد تیکه های جوجتون داره)
  5. روغن (زیتون یا کنجد رو توصیه میکنم)
  6. انواع ادویه (بسته به ذائقتون) به خصوص زردچوبه
  7. ماست

مواد لازم برای جوجه زعفرانی:

جوجه!

نکته مهم: قسمت های مختلف جوجه مدت زمان پختشون فرق داره پس اعضای مختلف در سیخ های مختلف (بالها با هم، سینه با هم و غیره)

طرز پخت جوجه زعفرانی:

مواد لازم برای سس جوجه زعفرانی روبا هم خوب مخلوط کنید. بعد جوجه ها رو توی اونا قرار بدید و حواستون باشه حسابی به مواد آغشته شن. در ظرف رو ببندید و بذارید تا جایی که ممکنه (مثلا یک شب تا صبح) جوجه ها تو مواد بمونن تا خوب طعم و رنگ بگیرن ( اونم رنگ چشم نواز زعفران!). حالا با توجه به نکتمون جوجه ها رو سیخ کنید و روی زغال کبابشون کنید و یک جوجه زعفرانی مشتی بزنین بر بدن.

اگه برای ناهار میخواین جوجه زعفرانی بخورین، چه بهتر که یک دیس برنج خوش قد و بالا و خوش عطر و بو با تزئین زعفران خوش رنگ هم همراهش بشه. اما اگر برای شام درست کردین شاید بهتر باشه از برنج صرف نظر کنید. گرچه صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

راستی یادتون نره گوجه (و هر چی خواستین مثل فلفل و پیاز و…) هم کباب کنید کنارش.

و یک توصیۀ پایانی: بهتره جوجه ها رو به صورت جداگانه اول 1 ساعتی توی محلول زعفران بذارید و بعد بقیه سس رو بهشون اضافه کنید. در ضمن آبلیمو و نمک اگر زیاد باشند جوجه ها سفت میشن پس حواستون باشه.

خدا شاهده میشه، جوجه به این خوشمزگی درست کنی ولی برنج زعفرونی کنارش نزاری؟!! نمیشه دیگه برای همین واسه احتیاط ما زعفروشیا بهت پیشنهاد می دیم یه نگاهی هم به این فهرست غذاهای خوشمزه که با زعفرون درست شدن بندازی.

طرز تهیه قیمه زعفرانی
طرز تهیه کباب زعفرانی
طرز تهیه میگو زعفرانی
طرز تهیه ی مرغ زعفرانی
طرز تهیه ماهی زعفرانی
طرز تهیه ته دیگ زعفرانی
طرز تهیه برنج زعفرانی

آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00 از 1 رای

1 دیدگاه برای این مقاله

میهمان

214296205164

1:33 ب.ظ در سپتامبر 18, 2023

به نظر من اول چند ساعتی در زعفران تنها باشند بهتر عطر و بو میگرند

نظرتان را بنویسید