دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: آشپزی با زعفران
برنج زعفرانی اصیل ایرانی

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در مارس 31, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برنج یکی از غذا های اصلی سفره های ایرونیه. شمالیای عزیز که هر روز خدا برنجشون رو باره. بقیه شهر ها هم دیگه 3 بار رو تو هفته برنج پای سفره میگذارن. حالا پلو، چلو، کته! با زیره، بی زیره، با شوید، بی شوید، قروقاطی با لوبیا سبز، با هویج، با عدس، با آلبالو و…

اگه مهمون داشته باشید که دیگه هیچی، دیسای پلو، سر پر وخوش رنگ و عطر سفرتونو چند نمره ارتقاء میدن.

اما زعفران این وسط نقشش چیه؟

خب متناسب با سلیقه و ذائقتون می تونین از زعفران دو مدل استفاده کنید. اول اینکه کل پلو یا کته رو زعفرانی درست کنید. یکی هم این که دیس پلو سفید باشه و از زعفران برای تزئینش استفاده کرد. پیشنهاد زعفروش واسه مهمونیا اینه که حد اقل یک دیستون از نوع دوم باشه! بالاخره خودش میشه یک تابلوی نقاشی برای نمایش هنرمندی شما!

چطور این کار رو باید کرد؟

خب به سادگی آب خوردن. اصلا توضیح دادن نداره. اما خب، کار از محکم کاری عیب نمی کنه.

نوع اول (پلو یا کتۀ کاملا زعفرانی)

اگه دارین پلو درست میکنین، تو اون مرحله که برنج ها رو آبکش کردین و دارین میذارین دم بکشه، وقتی که برنج ها رو روی ته دیگ های خوشمزتون میذارین، سر آخر یک استکان زعفران دم کشیده هم دور تا دورش بریزین! به به چه شود.

اگه کته درست می کنین و آبکش قرار نیست بکنین پس اون وقت که دارین بقیه ادویه ها رو بهش اضافه می کنید زعفران دم کشیده هم داخلش بریزین.

نوع دوم (پلو با تزئین زعفرانی)

تو این نوع کافیه وقتی کاملا پلو پخته شد، یک مقدار از برنج های قد کشیده رو که خودتون صلاح می دونین بردارین و با یک استکان زعفران دم کشیده مخلوطش کنین. حالا با این پلو های خوش رنگ زعفرانی دیس های پلو رو تزئین کنید. اگه مرغ هم دارین که حتما زرشک هم باید باشه! حالا یا قاطیِ پلو یا کنار پلو های زعفرانی.

راستی از خلال بادوم و غیره هم میشه برای تکمیل تزئینات زعفرانی استفاده کرد!

برنج زعفرونی خالی خالی نمی شه، حتی اگه ته دیگ خوشمزه هم زده باشه اما باید یکی از موارد زیر کنارش باشه تا به آدم بچسبه شمام قبول دارید؟

طرز تهیه قیمه زعفرانی
طرز تهیه کباب زعفرانی
طرز تهیه جوجه زعفرانی
طرز تهیه میگو زعفرانی
طرز تهیه ی مرغ زعفرانی
طرز تهیه ماهی زعفرانی
طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00 از 3 رای

0 دیدگاه برای این مقاله

دیدگاهی وجود ندارد
نظرتان را بنویسید