دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: شناخت زعفران
خواص زعفران برای سرماخوردگی

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در مارس 18, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زعفران برای سرماخوردگی خوب هست؟ بد هست ؟ چه خواصی زعفران برای سرماخوردگی داره؟ برای سرماخوردگی چه دمنوش زعفرانی رو بخورم؟

یکی از مسائلی که معمولا هممون سالانه یکی یا حتی چند بار باهاش دست و پنجه نرم می کنیم سرماخوردگیه. بهترین مواجهه با سرماخوردگی هم استراحته! به علاوۀ یکسری پرهیز های غذایی. البته اگه بیشتر از 5-6 روز سرماخوردگی تون طول کشید و تب داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

زعفران برای سرماخوردگی خوب هست؟

غیر از اقداماتی که بالا گفتیم یک خوراکی هایی هم هستند که برای سرماخوردگی خیلی پر فایده اند. مثلا سوپ! آبمیوه، شلغم و غیره. یکی از این خوردنی هایی که کارش تو زمینۀ سرماخوردگی حرف نداره زعفرانه! بله، زعفران، همین ماده خوش رنگ و بو. یادتون باشه اگه یه روز سرماخوردگی اومد پیشتون از زعفران غافل نباشید. البته زعفران از اون جایی که سیستم ایمنی رو تقویت می کنه، خواص پیش گیرانه هم داره. پس حتی اگه سرما نخوردید هم از زعفران استفاده کنید، به خصوص اگه به شکل دمنوش بود. (آخه خیلی می چسبه!)

خواص زعفران برای سرماخوردگی چیه؟

همون طور که مستحضر هستید، زعفران طبیعت گرمی داره. یکی از دلایلی که برای سرماخوردگی دمنوش های زعفرانی توصیه می شه همین طبع گرمشه. هم روند درمان رو بهتر می کنه هم دوای سرفه است.

سرماخوردگی از سرما هست، و خوردن زعفران که طبع گرمی داره برای بهبود کمک می کنه.

یکی از دلایل دیگۀ ثمر بخشی زعفران برای سرماخوردگی، مقادیر بالای ویتامین c تو زعفرانه. از طرفی چون زعفران دارای آنتی اکسیدانه سیستم ایمنی بدن رو قوی تر می کنه و این خودش بهترین کاریه که یک دوا می تونه انجام بده.

 من شخصا باور دارم که تا این نقطه از زمان و مکان که ما توش ایستادیم هیچ دارویی نمی تونه هوشمند تر و قوی تر از سیستم ایمنی بدن عمل کنه. پس چه بهتر که هممون با رعایت نکات مربوط به سلامتی سیستم ایمنیمون رو قوی کنیم و به سیستم ایمنی بدنمون اعتماد داشته باشیم.

دمنوش سرماخوردگی با زعفران

چند نمونه از دمنوش های فوق العاده برای سرماخوردگی که توصیه میشه،

دمنوش زنجبیل و زعفران ، دمنوش زعفران و گل محمدی، دمنوش زعفران و عسل یا نبات

دستور تهیه تک تک این دمنوش ها رو در زعفروش نوشتیم، کافیه روی اسم هر دمنوش کلیک کنید و به صفحه دستور العمل اش فرستاده بشید.

زعفروش بار ها و بارها گفته، و باز هم میگه که سلامتی مردم براش خیلی اهمیت داره و تو بیان این مسئله از تکرار واهمه ای نداره. برای همین اهمیته که ما زعفروشیا سعی می کنیم مطالب زعفرانی مربوط به سلامتی رو هم توی پست هامون جا بدیم.

آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 0.00 از 0 رای

0 دیدگاه برای این مقاله

دیدگاهی وجود ندارد
نظرتان را بنویسید