دسترسی به دوره مهندس مالکی کلیک کنید

دسته بندی: شناخت زعفران
مهمترین خواص زعفران برای دیابتی ها + نسخه شفا هندوستانی

منتشر شده توسط فاطمه درویشی ایوری در ژوئن 3, 2020

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیابت یا همون بیماری قند خون (معمولا تو تبلیغات سلامت می بینید که با یه دایره آبی تو خالی نشونش می دن) یه بیماری خطرناک مزمنه که مربوط به دو هورمون انسولین و گلوکاگون میشه و معمولا نشونش برای ما قند خون بالای صد و بیست میلی گرمه. همون طور که مطلع هستید، این روز ها بیماری دیابت گریبان گیر خیلی از افراد تو کشورای مختلفه از جمله کشور خودمونه و افراد مختلفی دچار نوع 1 یا نوع 2 یا حتی نوع بارداری این بیماری هستن. پس جا داره که زعفروش این بار به سراغ این موضوع بره و اثراتی که زعفران می تونه در این مورد داشته باشه رو باهاتون در میون بگذاره.

خب برای پرداختن به خواص زعفران برای دیابت، باید یه بار دیگه به تعریفمون از نشانه دیابت برگردیم. همانطور که گفتیم وقتی که آدم ها قند خون شون بالاست، یعنی قند خونشون بالای 96 تا حدود 120 میلی‌گرم هست، به بیماری دیابت دچار هستن. پس وقتی از زعفران برای دیابت داریم حرف می زنیم، در واقع از زعفران برای قند خون حرف می زنیم. خب پس خواص زعفران و دیابت چیان؟ بریم با هم ببینیم.

آیا زعفران قند خون را بالا میبرد

خیر، زعفران باعث کاهش قند خون میشه چطوری؟

خواص گل زعفران برای دیابت: تأثیرات مستقیم

خواص زعفران برای دیابت رو میشه تحت دو عنوان بررسی کرد: خواص و تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم. اول بریم سر قسمت اون خواصی از زعفران برای دیابت که مستقیم و آشکارترن.

حتما تا به حال اسم منگنز رو شنیدید. منگنز یک مادۀ معدنی ضروری برای بدنه. بیشترین منگنز بدن، توی پانکراس متمرکز میشه و اونجا به تولید انسولین خون کمک می کنه. پس زعفران باعث میشه انسولین توی بدن شما تولید بشه.

حالا انسولین چیکار می کنه؟ باعث میشه قند خون رو بگیره و تبدیل اش کنه به گلیکوژن توی بدن، که این کار انسولین باعث کاهش قند خون میشه.

وظیفۀ انسولین تنظیم قند خونه. زعفران به طور مستقیم به تولید انسولین در بدن کمک می کنه و از این نظر خیلی می تونه کمک کننده شما برای کنترل دیابت باشه.

خب این شد اثر مستقیم. اما اثر غیرمستقیم چطور؟ زعفران برای دیابت چه اثرات غیرمستقیمی می تونه داشته باشه به نظر شما؟

خواص زعفران برای دیابتی ها
نماد جهانی دیابت

خواص زعفران برای دیابت: تاثیرات غیر مستقیم

دیابت هم مثل اکثر مسائل و بیماری های جسمی که گریبان گیر بشره، به اعصاب و روان خیلی مرتبطه. یعنی اگه کسی که دیابت داره دچار استرس و اعصاب خردی باشه، مطمئنا توی کنترل قند خونش بیشتر اختلال به وجود میاد. این جاست که زعفران خودی نشون میده و به عنوان ماده ای که شربت و دمنوشش برای تقویت و آرامش و شادی اعصاب شفا بخشه قد علم می کنه. درواقع یکی از مهمترین خواص زعفران برای دیابت می تونه کمک به کاهش افسردگی این بیماری باشه. خواص زعفران برای افسردگی در واقعیت زعفران باعث میشه سروتونین توی مغز ترشح بشه و همین باعث ایجاد نشاط و خلق و خوی بهتر میشه و اون سروتونین ترشح شده، جلوی افسردگی رو میگیره.

داستان واقعی از دکتر محمد رضا بهینیا برای بهبود بیماری دیابت

دکتر محمد رضا بهینیا

خوب، اگه قبلا مخاطب سایت زعفروش بوده باشید می دونید که من داستان دکتر رو تعریف کرده بودم،دکتر بهنیا یک پژوهشگر و نویسنده و استاد دانشگاه در صنعت زعفران هستن که یکی از بزرگ ترین افرادی هستن که در حوزه زعفران حرفی برای گفتن دارند.

من توی مقاله مقدار مجاز مصرف زعفران داستان کامل دکتر رو تعریف کردم، دکتر درگیر بیماری دیابت و پروستات بودن و مشکل شب خیزی داشتن و با زعفران به مدت 2 ماه خودشون رو تحت درمان می زارند. حالا چطوری ؟ داستان کامل رو توی اون مقاله میگم ولی اینجا لپ کلام و جان کلام رو براتون می نویسم.

اینجانب که سالهاست، به بیماری پروستات و نیز دیابت مبتلا می باشم، و شب خیزی دارم. بیش از دو ماه هر شب موقع خواب یا یکی دو ساعت جلوتر یک یا دو لیوان چای زعفران می آشامیدم. توضیح اینکه 500 میلی گرم زعفران را هر شب در 400 میلی لیتر آب جوش برای مدت 20 دقیقه، در قوری بر فراز کتری که آب آن جوش می خورد، دم می کردم. گاهی هر دو لیوان را شخصا و گاهی همسرم در خوردن یک لیوان با من شریک می شد و در این مدت دریافتم که اولا شب خیزی من به 1-2 بار در شب تقلیل یافته و از آن مهمتر خوابی یک پارچه داشتم که مجموعا می تواند دلالت بر بهبود پروستات و اضطراب داشته باشد.

البته این آزمایش باید توسط 40-50 نفر آزمایش شود تا نتایج آن قابلیت توصیه کردن داشته باشد، بنابراین مصرف روزانه 500 میلی گرم زعفران در طی دو ماه برای اینجانب هیچ گونه علایم و عوارضی نداشته است.

هشدار مصرف زعفران برای بیماران دیابتی

خودن زعفران قند خون رو کاهش میده، حالا مصرف داروهای بیمار دیابتی که باعث کاهش قند خون میشه و خوردن همزمان اش با زعفران ، همان داستان کاهش بیش از اندازه قند خون رو باعث میشه. و این یه زنگ خطر حساب میشه برای بیماران دیابتی که دارند دارو مصرف می کنند.

برای همین بهتره کسایی که بیماری دیابت دارند، زیر نظر پزشک شون مقدار مجاز مصرف زعفران رو چک کنند. اگر انسان سالم باشه و مشکلی نداشته باشه روزانه بین 0.5-1.5 گرم زعفران رو می تونه استفاده کنه ولی 7 گروه پر خطر بودن که یکی اش همین بیماران دیابتی هستن که دارو مصرف می کنند و لازم هست که مصرف زعفران شون زیر نظر گرفته بشه. که درگیر عوارض و مضرات زعفران به خاطر تداخلی که با داروی دیابت ایجاد می کنه نشند.

خرید به صرفه زعفران برای دیابت

اگر خدای ناکرده خودتون یا یکی از عزیزانتون درگیر با بیماری دیابت باشه حتما تا به اینجای مقاله به صرافت افتادید که خرید زعفران انجام بدید. اما می دونیم که یه مورد دیگه ای هم براتون احتمالا پیش اومده: هزینه اش زیاد نمی شه؟؟؟؟ یادتون هست توی مقاله زعفران برای بیماران قلبی که یکی اش بابای خودم بود، اومدم حساب و کتاب کردم که زعفران با این گرونی رو چطوری میشه ارزون تر گرفت؟ خب، ما توی زعفروش می خوایم بهتون راهی پیشنهاد بدیم که در عین هزینه کردن معقول بتونید از تمامی خواص زعفران برای دیابتی ها هم بهره مند بشین. راهکار و پیشنهاد اقتصادی من براتون چیه ؟

دو راهکار براتون دارم:

راهکار اول: ریشه زعفران بخرید، و با زعفران بسابید اش. هر 8 مثقال ریشه زعفران پول اش برابر هست با یک مثقال زعفران. و ریشه زعفران یا همون خامه زعفران یا همون سفیدی زعفران تمام خواص زعفران رو داره فقط کمتر داره، یعنی رنگ دهی اش کمتره، تمام خواص دیگه اش از زعفران کمتره ولی خواص اش رو کامل داره. برای خرید ریشه زعفران هم می تونید روی زعفروش حساب کنید.

راهکار دوم : زعفران اصل و واقعی زمین خودتون رو بچینید!! چطوری؟ ما توی زعفروش طرح مشارکت در کاشت زعفران رو داریم. به مدت 4 سال با مشتریان زعفروش مون 50-50 شریک هستیم، زعفران تا 1/4 قیمت براتون در می یاد اگه دوست دارید راجع بهش بدونید برید توی صفحه طرح مشارکت زعفران زعفروش.

نتیجه گیری و جمع بندی زعفروش

اگه تا آخر مقاله آومدی پیش من یه شیرینی داری، می خوام درگوشی درباره یک نسخه که در هندوستان برای بیماران دیابتی استفاده میشه بهت بگم. از این مدل شیرینی ها من آخر مقالاتم زیاد می دم، چون کسی که داره تا آخر مقاله زعفروشم رو می خونه برام بسیار با ارزشه و نشونه اینه که مخاطب فوق العاده ای هست و برای همین بیشتر بهش میگم.

نسخه هندی ها برای افراد مبتلا به دیابت

در هندوستان مخلوط زعفران رو با کره آب شده برای بیماران دیابتی استفاده می کنند.

اولش شاید به این فکر کنی که اوووووووووه شت چه بد! زعفران با کره؟ چقدر بد مزه میشه! این هندی ها همیشه بد چیز هایی می خورند.

ولی من بهتون یه چیزی میگم روغن زعفران تا حالا شنیدی؟ توی طب سنتی روغن زعفران زیاد استفاده میشه ولی بهت بگم که این کار هندوستانی ها دقیقا همون روغن زعفران هست

مقاله داره طولانی میشه من درباره روغن زعفران و خواص و کاربرد اش مفصل یه مقاله نوشتم برو اونجا فوق العاده است.

خوب، شما هم به من و زعفروش میگید اگه خودتون یا کسی از اعضای خونواده تون بیماری دیابت داره، از زعفران چه استفاده هایی می کنید؟ طریقه مصرف خاصی دارید؟ اینجا توی بخش نظرات حتما برام بنویسید تک به تک شون رو با دقت می خونم و جواب می دم.

آیا این صفحه برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.71 از 34 رای

3 دیدگاه برای این مقاله

میهمان

میثم امینی

7:28 ب.ظ در آگوست 24, 2022

سلام خانم درویشی نسخه هندوستانی که گفتید داره توی طب سنتی استفاده زیادی ازش میشه و به قول شما هندوستانی ها با کره دارند این کار رو می کنند ما ایرانی ها توی طب سنتی با کنجد و روغن زیتون مون
البته این رو بگم شاید اون کره ای که دارند در هندوستان استفاده می کنند مثل همون روغن زردی باشه که شما اشاره کردید و در قدیم ها به عنوان قوت و افزایش انرژی ازش استفاده می کردند.

میهمان

فاطمه درویشی ایوری

7:33 ب.ظ در آگوست 24, 2022

پاسخ من به میثم امینی

سلام اقای امینی اول که خوشحالم دو مقاله رو با هم قاطی کردید 😄 من درباره روغن زرد گوسفندی اینجا توی دیابت نگفتم توی مقاله روغن زعفران گفته بودم. این نشون می داد هم تا آخر مقاله خوندید هم رفتید مقاله روغن زعفران و خواص اش رو خوندید. ازتون بی نهایت سپاس گزارم راستش من اون نسخه رو از کتاب شهرام مقصودی گفتم و ایشون هم از کتاب خواص دارویی ادویه ها از دوک جیمز ای بیان اش کرده بودن.

میهمان

علی پور

12:10 ب.ظ در آگوست 30, 2022

سلام ببخشید زعفران و کره را در حد اب شدن داع کنیم یا بیشتر؟

میهمان

فاطمه درویشی ایوری

4:06 ب.ظ در سپتامبر 3, 2022

پاسخ من به علی پور

روغن گوسفند که از شیر هست رو بلدید چجوری آب می کنند؟ کره آب شده یعنی همون روغنی که از شیر گوسفند هست و بهش " مسکه " میگند یک کره سفید هست و روی گاز می زارند تا کامل عین روغن مایع بشه

میهمان

بسیار مفید و عالی،استفاده کردم از ذره ذره مطالب با تجربه تان

2:00 ب.ظ در ژانویه 16, 2024

درود
بسیار مفید و کاربردی.استفاده کردم و پاینده باشید

نظرتان را بنویسید